sâmbătă, 28 august 2010

Casa cu maşina ruptă în două



În Lupeni există o casă puţin diferită de restul caselor. Este o casă vopsită în roşu,galben,albastru şi are suspendată o maşina ruptă în două. A apărut şi la ştiri, s-au scris articole depre ea, în ziar pe bloguri, şi toţi râdeau de ea şi de proprietar sau îl făceau tâmpit, retardat.
Da, în ţara noastră dacă ai o idee originală,dacă eşti patriot, dacă eşti puţin diferit înseamnă că eşti tâmpit. Probabil sunt mulţi oamenii care iubesc culorile naţionale, care tresar în momentul în care aud imnul naţional, dar care nu au curajul să îşi exprime emoţiile de frică. Se tem că vor fi judecaţi, criticaţi, bârfiţi, se tem prea mult de părerile celorlaţi. Proprietarul casei din imagine sigur nu are nici o problemă de acest gen. El este român, şi nu are nici o problemă cu asta. Acum ştiu că o să aud comentarii de genu : patriot, în ţara asta de căcat? numa hoţi,toţi ne fură,avem salariile mici, nu avem spitale, nu avem strazi, etc. Atunci eu o să îi invit pe toţi, să se îmbrace în negru, să îşi facă unghile şi să plângă în întuneric.
Din punct de vedere estetic nici mie nu îmi place cum arată, dar dacă ar fi să văd doar ce e urât, aş avea o viaţa foarte nefericită şi nu vreau asta. Pentru mine culorile casei îmi spun doar că acolo stă un român, iar maşina suspendată îmi spune că este mecanic auto. Probabil asta era şi ideea.

”Voi râdeţi de mine pentru că sunt diferit, eu râd de voi pentru că sunteţi toţi la fel”

7 comentarii:

  1. Inteleg ca voia sa exprime asta...dar n-as zice ca e cel mai subtil tip :))

    RăspundețiȘtergere
  2. da de ce trebuie sa fie subtil? doar nu a facut nimic rau sa se ascunda.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este bun si conconformismul atunci cand este in limitele decentei. Nu as face asa ceva, insa daca omul a simtit nevoia de a fi diferit in maniera aceasta nu ar trebui sa fie judecat! Din contra, ii apreciez curajul de a iesi din tipare...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt de acord cu faptul ca facand ceva iesit din comun esti imediat aratat cu degetul si catalogat drept nerbun, dus cu capul, etc.
    eu nu as fi recurs la ceva atat de extrem :D, dar fiecare are dreptul sa faca ce vrea si nu trebuie mustrat pentru asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu au făcut infarct cei din primărie?! Bună ideea! Mă gândesc la ceva mai "cool" poate reuşesc să facă infarct, dacă nu comoţie cerebrală, prin blocarea celor doi neuroni pe care îi posedă majoritatea celor din administraţia locală, la vederea construcţiei mele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Kitsch e primul cuvant la care ar trebui sa te gandesti cand faci referire la casa asta. Nu-l vad pe om ca pe un nebun sau ca pe un retardar, il vad ca pe un om fara pic de gust. In orice lucru e o limita. Ce e cel mai trist e ca tipul are casa la vedere...

    RăspundețiȘtergere
  7. asta am zis si eu. problema e ca lumea rade de el pentru culori, nu pentru casa. dar sunt o multime de case care arata foarte urat in peisajul unui oras si nu se leaga nimeni de ei.

    RăspundețiȘtergere